بهترین فیلم های وسترن تاریخ سینما در اواسط دهه 60، در دوران گرگ و میش دوران طلایی سینمای وسترن های آمریکایی، به نظر می رسید که مخاطبان بالاخره از گاوچران ها و تیراندازی ها خسته شده اند ایجاد شد. با این حال، درست زمانی که درهای سالن روی این ژانر تقریبا بسته شده بود، موجی از فیلمسازان ایتالیایی آنها را باز کردند، مانند یک تفنگچی هوشیار که آماده نجات یک شهر شده است. وسترنهای اسپاگتی که بیشتر در سراسر اسپانیا و ایتالیا فیلمبرداری شدهاند، وسترنهای جذاب را با فیلتری سخت، عرقریز و مبهم اخلاقی بازتعریف کردند. این ژانر فرعی کاملاً با ضد فرهنگ خرابکارانه و حساسیت های در حال تکامل تماشاگران سینما در آن زمان تطابق داشت. لیست زیر بهترین ویترین تعقیب و گریز با اسب، سرقت از بانک و خیره شدن حماسی این ژانر ارائه شده است، با برخی از موسیقی های عالی برای ایجاد حس لازم.
فیلم Death Rides a Horse که یک ترکیب قدیمی از انتقام و تعمق وسترن بود، از لی ون کلیف در نقشی قهرمانانه فیلم وسترن به خوبی استفاده کرد تا داستانی سرگرم داشته باشد. فیلم مرگ سوار بر اسب داستان مرد جوانی را روایت میکند که با مشاهده گروهی از قانون شکنان که خانوادهاش را در کودکی به قتل رسانده اند، برای انتقامگیری در حالی که با یک راهزن سابق همراه میشود تا تسویه حساب انتقام قدیمی خود را بعد مدت ها انجام دهد. ون کلیف پس از حضور در دو قسمت از سه گانه تحسین شده «دلارها» سرجیو لئونه، دومین نقش زندگی حرفه ای خود را به عنوان یک دولتمرد بزرگ غرب وحشی پذیرفت. در حالی که طرح داستان یک ژانر اصلی وسترن است، فیلم با کارگردانی دقیق، موسیقی متنی انیو موریکونه، و تیراندازی نهایی که در وسط طوفان شن اتفاق میافتد، ارزش خود را ارتقا میدهد.
لی ون کلیف یکی از ستارگان بزرگ ژانر وسترن اسپاگتی است که بیشتر به خاطر نقش شرورش در فیلم خوب، بد و زشت به یاد میآید. مسلماً دست کم گرفتهشدهترین بازی او در فیلم The Big Gundown بود، جایی که او جاناتان کوربت شکارچی بزرگ بازنشسته را به تصویر میکشد که میپذیرد یک متجاوز را برای یک سرمایه دار راه آهن و به متحد سیاسی آینده شکار کند. با این حال، تعقیب آن چنان که در ابتدا به نظر می رسد ساده نیست و حقیقت موضوع در زیر شبکه ای از فساد و دروغ مدفون شده است. حضور جذاب ون کلیف در صفحه نمایش کاملاً دست نخورده باقی میماند، حتی اگر شخصیتی چندبعدی تر از حد معمول را بازی کند. The Big Gundown که با موسیقی متنی از Ennio Morricone نیز آغشته شده است، به عنوان یک جواهر باارزش در این ژانر عالی است.
دانلود فیلم به خاطر یک مشت دلار
اولین قسمت از “سه گانه دلار” سرجیو لئونه. یک مشت دلار به عنوان مقدمه ورود کلینت ایستوود برای این ژانر عمل کرد که او به تبدیل شدن یک نماد سینمایی بین المللی کمک کرد. او نقش یک سرگردان بی نام را بازی می کند که به شهر ساکت و مخروبه سن میگل می رسد، جایی که خود را بین دو باند متخاصم می بیند و برای رهایی از ظلم و ستم مردم بیگناه شهر در تلاش است تا برای بدست آوردن مقداری پول در کنار هر دو طرف مقابل یکدیگر بازی کند. این فیلم کلاسیک وسترن، با بازی ایستوود در ژانر وسترن اسپاگتی، نمونه بازسازی شده از یوجیمبوی کلاسیک سامورایی آکیرا کوروساوا است. فیلم A Fistful of Dollars با نگاه تیزبین لئونه و اجرای تیز ایستوود و یکی از اولین موسیقی های درخشانی که انیو موریکونه در این ژانر تولید کرد، به جریان اصلی آگاهی تبدیل شد تا یک دستور العمل مطمئن برای موفقیت باشد. در حالی که فیلمهای بعدی، از جمله برخی از فیلمهای خود لئونه، فرمول موجود را بهبود بخشیدند، یک مشت دلار راه را برای ژانری کاملاً جدید هموار کرد تا جهان را در معرض طوفان وسترن قرار دهد.
در شهر با نام اسنو هیل، یوتا، مرد مسلح لالی (ژان لوئیس ترینتینانت) در منطقه پرسه میزند و از افراد بیگناه در برابر قاتلان جایزه بگیر فاسدی که منطقه را اشغال کردهاند محافظت میکند. زمانی که قاتل جایزه بگیر لوکو (کلاوس کینسکی) شروع به ترساندن مردم شهر می کند، او و سایلنس به زودی خود را در نبرد عقلانیت و گلوله برای آینده تپه برفی می یابند. فیلم The Great Silence سرجیو کوربوچی در براندازی بسیاری از ویژگیهای اصلی این ژانر از سایر وسترنهای اسپاگتی جدا است. فضای پوشیده از برف فیلم، لحن مالیخولیایی، و شخصیت اصلی ساکت، مضامین تجدیدنظرطلبانه و امتناع از اینکه داستانی ساده از غلبه خیر بر شر است، تکمیل می شود. درعوض، تلاش قهرمان برای صلح، سفر سربالایی است که ژانر را به طور منحصربهفردی، گاه تاریککننده، و گاه جذاب و درگیرکننده می کند.
دانلود فیلم برای چند دلار بیشتر
در ادامه فیلم بخاطر یک مشت دلار، For a Few Dollars More، کلینت ایستوود و سرجیو لئونه به شکل کامل وسترن اسپاگتی نزدیکتر شدند و در عین حال چند بازیگر اصلی این ژانر را نیز به بازیگران اضافه کردند. در این فیلم شکارچی جایزه بگیر بی نام با بازی ایستوود را می بینید که ال ایندیو (جیان ماریا ولونته)، یک دزد شرور بانک، قاتل و متجاوز را تعقیب می کند. زمانی که سرهنگ داگلاس مورتیمر (لی ون کلیف) برای جمع آوری همان جایزه و رفع کینه شخصی از راه می رسد، مشکلات بیشتری پیش می آید. در حالی که این فیلم دارای سبک، شدت و ظرافتی ثابتی است که در تمام وسترن های بزرگ اسپاگتی ثابت است، چیزی که آن را از بسیاری از آثار دیگر در این ژانر متمایز می کند، شخصیت های آن است. تلاش اساسی مورتیمر برای انتقام به فیلم هسته عاطفی قوی داد، و پیوند او با نقش اول ایستوود عالی بود، در حالی که شرور فراری و در عین حال ظریف ولونته یکی از بهترین هایی است که ژانر دیده است، همانطور که اوج فیلم نیز همینطور است.
پس از نجات یک زن، جانگو تنها (فرانکو نرو) او را تا شهر همراهی می کند و تابوتی را با محتویات مرموز تا داخل شهر می کشد. زمانی که آنها میرسند، جانگو خود را بین یک باند مکزیکی و سرگرد رادیکال جکسون (ادواردو فاجاردو) میبیند که با او کینهای قدیمی برای حل کردن دارد. پس از Django، قهرمان عنوان بلافاصله در کنار تفنگچی بی نام کلینت ایستوود به عنوان نماد این ژانر به دست آورد. نرو تفکری مبتنی بر شخصیت را به ارمغان میآورد که او را متمایز میکند، در حالی که میتواند نقشآفرینیهای قهرمانانهاش را به نمایش بگذارد. با وجود زمان کوتاه، کارگردان سرجیو کوربوچی از طرفداران تیراندازی های متعدد، یورش به قلعه و یک سکانس توقف نمایش استقبال می کند که در نهایت بینندگان می توانند ببینند جانگو در تابوت خود چه چیزی دارد.
یکی از نمادینترین فیلمهای تاریخ رسانه، فیلم The Good the Bad and the Ugly ، مسلماً دستاورد تعیینکننده سینمای وسترن اسپاگتی است. این فیلم روی دو تفنگباز متمرکز است که با یکدیگر متحد میشوند و هر یک نیمی از یک راز را در مورد محل نگهداری طلای مدفون شده توسط کنفدراسیونها میآموزند و در این بین در آمریکای جنگزده میگردند. در تمام این مدت، یک مزدور ظالم و حیله گر آن دو را تعقیب می کند تا جایزه را برای خود بگیرد. شاهکاری با ابعاد اسطورهای که نمیتوان محبوبیت، طول عمر و تأثیر آن را با همه چیز از موسیقی گرفته تا شخصیتهایش، فیلمبرداری و نتیجهگیری سهجانبه باشکوه آن که در تار و پود ژانر آنطور که امروز وجود دارد، اغراق کرد. فیلم کلاسیک وسترن که آخرین ورودی در سه گانه دلار است، به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین فیلم های ساخته شده وسترن در نظر گرفته می شود و به عنوان یک تجربه تماشای اساسی برای همه دوستداران سینما محسوب می شود.
مزدور که مفهوم رواقی گرایی راسخ در ژانر وسترن را با ذره ای از ذوق کمدی ترکیب می کرد، به همان اندازه که جاه طلب بود اعتماد به نفس هم داشت. آمیخته ای از طیف گسترده ای از تأثیرات ژانر، داستان مزدور لهستانی حریص سرگئی کوالسکی (فرانکو نرو) را دنبال می کند که با پاکو رومان (تونی موسانته)، دهقانی ایده آلیست که تبدیل به شورشی شده است با تفنگچی انتقام جو آمریکایی که توسط یک ارتش تحت تعقیب قرار می گیرد در مقابل ارتش مکزیک، کار می کند. The Mercenary فیلمی جسورانه از سرجیو کوربوچی، این فیلم به عنوان یک فیلم کمدی خشن و پر زرق و برق معروف بود، اما همچنین سعی داشت ایدههای پیچیده سیاسی را با ضربهای بیشتر از آنچه انتظار میرفت بررسی کند. نتیجه نهایی یک اسپاگتی وسترن لذت بخش و مخرب است که همه دوستداران این ژانر می توانند آن را تماشا کنند و از آن لذت ببرند.
فیلم Day of Anger یکی دیگر از کلاسیکهای وسترن اسپاگتی است که از دنیای هیجان انگیز لی ون کلیف با نتایج قانعکننده استفاده می کند. روز خشم با داستانی جالب درباره هزینه خشونت اجرا شد. وقتی فرانک تالبی (لی ون کلیف) قانون شکن به شهر کوچک کلیفتون می رسد، اسکات مری (جولیانو جما) رفتگر خیابان بلافاصله متوجه او می شود. اسکات که خود یک تفنگچی مشتاق است، در نهایت تالبی را متقاعد می کند تا راه های خود را به او بیاموزد، غافل از انگیزه های شوم قانون شکن. ون کلیف و جما رابطه فوقالعادهای دارند، رابطهای که فیلم را بهعنوان رابطه پیچیده کارآموز و مربی تعریف، ایجاد و تکامل می دهد. با این حال، زمانی که تالبی جامعه کوچکی را که مری زمانی خانه نامیده می شد می بیند، پیوند نزدیک آنها شکسته می شود. دراماتیک و تامل برانگیز تا آخرین لحظاتش، روز خشم هم به عنوان نمونه ای جذاب از سینمای وسترن اسپاگتی و هم به عنوان یک ساختارشکنی متفکرانه از خشونتی که گاهی اوقات زرق و برق می کرد عالی بود.
دانلود فیلم روزی روزگاری در غرب
در حالی که سه گانه «دلارها» همیشه به عنوان اثر برجسته لئون باقی خواهد ماند، اما می توان استدلال محکمی را مطرح کرد که روزی روزگاری در غرب اثر بزرگ اوست. داستان فیلم درباره جیل مکبین (کلودیا کاردیناله)، فردی از نیواورلئان است که برای ازدواج با یک دامدار آماده می شود. او توسط فرانک (هنری فوندا)، یک سرسپردۀ بیرحم راهآهن در حال گسترش با طرحهایی در زمینی که مکبین به ارث میبرد، به قتل می رسد. در حالی که فرانک آرزوی کشتن او را دارد، مکبین دو متحد در شاین (جیسون روباردز)، مردی که برای قتل شوهرش محکوم شده است، و هارمونیکا (چارلز برانسون)، مردی با برنامه مخفی خود را پیدا میکند.
فیلم Once Upon a Time in the West مملو از تعلیق، شکوه و هنر وسترن اسپاگتی است. روزی روزگاری در غرب یک حماسه اپرایی است که هم در حوزه گسترده و هم در داستان سرایی منحصر به فرد است. برانسون نقش ایستوود را به خوبی ایفا می کند و فوندا تقریباً خیلی راحت در برابر تیپ به عنوان یک شرور بازی می کند و یک گروه تماشایی را گرد می آورد. امتیاز آهنگ های انفجاری موریکونه را اضافه کنید و یک شاهکار وسترن اسپاگتی خواهید داشت که احتمالاً در نسلهای بعد دوباره کشف و محبوب خواهد شد.